Skambinkite:
8 688 24182
8 687 46084

Joga

JOGA – JAUNYSTĖS ELIKSYRAS

Visais laikais žmogų kamavo žinojimas apie senėjimą ir mirtį. Tai skatino juos ieškoti jaunystės eliksyro, kuris galėtų atjauninti žmogų. Mes žinome, kad fizinio kūno senėjimas yra natūralus procesas, kai kūne vyksta atskirų jo dalių fiziologiniai ir biologiniai pokyčiai. Ar įmanoma šiuos procesus valdyti?

Įvairiuose šaltiniuose galima rasti pasakojimus apie ilgaamžius jogus, gyvenančius Indijoje, gyenančius ne pirmąjį šimtą metų. Mus tai žavi ir verčia susimastyti ar tai įmanoma mūsų kasdieniniame gyvenime.
Joga gyvuoja jau tūkstančius metų ir šios žinios nesensta. Jogos mokymas pagrįstas giliomis žiniomis apie sveiko kūno ir proto funkcionavimą, o pratybomis siekiama sustiprinti sveikatą bei prailginti jaunystę. Kūnas turi neįtikėtiną galią atsistatyti, todėl pradėję praktikuoti jogą, daryti jogos pratimus netrukus geriau miegosite, turėsite daugiau energijos ir pozityviau žvelgsite į gyvenimą.
Žmogaus kūną galima palyginti su automobiliu. Kad jis važiuotų reikia kuro, tepalų ir išmintingo vairuotojo, kuris galėtų mašiną vairuoti.

Kūnas energiją gauna iš maisto, kurį valgome, vandens, kurį geriame, oro, kuriuo kvėpuojame. Daugiausiai energijos kūnui mes gauname iš oro, kuriuo kvėpuojame, o ne iš maisto ir vandens, kaip įprasta manyti.
Lėti judesiai jogos pratimų metu neeikvoja energijos. Gilus kvėpavimas jogos praktikos metu leidžia absorbuoti daugiau deguonies. Dėl sukimo ir kitokių įvairių kūno sąnarių judėjimo, kraujagyslės traukiamos ir tempiamos, todėl kraujas paskirstomas į kiekvieną kūno dalį. Jogos praktikos metu ištempti raumenys ir raiščiai tučtuojau atpalaiduojami ir daugiau energijos paduodama raumenų skaiduloms. Taip kaip vanduo teka iš atsukto čiaupo, taip ir energija teka į atpalaiduotus raumenis.

Sveikata yra natūrali kūno būsena, nes kiekvienos organizmo dalelės biologinis tikslas – visą laiką saugoti sveikatą ir ją atstatyti. Žaizdos gyja, kaulai suauga, karščiavimas baigiasi, atliekos ir toksinai pašalinami. Joga yra unikalus būdas sistemingai veikiantis visus gyvybinius procesus, siekianti juos subalansuoti ir pagerinti savijautą.

Į savo kūno sveikatą mes žiūrime kaip į savaime suprantamą dalyką ir nesusimąstydami ja piktnaudžiaujame. Didžiąją dienos dalį praleidžiame patalpose, be gryno oro ir saulės, valgome paskubomis pagamintą maistą, neleidžiame savo kūnui laisvai judėti, atsipalaiduoti. Susirgus natūralius gyvybinius procesus slopiname vaistais. Joga priverčia šiuos procesus vėl veikti subalansuotai. Ji padeda atstatyti sveikatą.
Gyvybinių jėgų silpnėjimas atsiranda dėl ilgalaikio kūno sistemų naudojimo ir nepakankamo gyvybinių organizmo funkcijų stimuliavimo. Jogai jau prieš tūkstančius metų suprato, kad tinkami pratimai atgaivina ir išmankština kūną, stimuliuoja kūną iki ląstelių lygio.

Asanų metu vengiama staigių ir intensyvių raumenų judesių, skatinančių padidintą pieno rūgšties gaminimasi ir nuovargį sukeliantį jos susikaupimą raumenų skaidulose. Tokį pieno rūgšties poveikį gali neutralizuoti raumenų skaidulose esančios šarminės medžiagos arba didesnis įkvepiamo deguonies kiekis. Kūno raumeningumas ne visuomet atspindi ar nulemia organizmo sveikatingumą. Kūno sveikata – tai daugelio faktorių apspręsta būsena, kai paklusdami protui, visi kūno organai funkcionuoja tobulai. Jogos užsiėmimų metu visi judesiai atliekami lėtai, kontroliuojamai, taisyklingai kėpuojant ir atsipalaiduojant.

KŪNO KARKASAS.

Bendrą mūsų organizmo sveikatą nulemia sveikos gyvosios ląstelės, tarsi statybiniai blokai suformuojančios visus mūsų audinius ir organus, kurių funkcijos yra mums gyvybiškai svarbios. Ląstelėms ir audiniams reikia sveikos aplinkos, būtiniausių maistinių medžiagų, kad ląselės galėtų efektyviai tarpusavyje sąveikauti. Kiekvienos ląstelės veiklai ir atliekų pašalinimui reikia deguonies. Tik sveiki plaučiai ir širdis užtikrina ląstelei būtiną deguonies kiekį.

Jogos asanos veikia kūno audinius tarsi ranka spaudžianti kempinę. Jų metu audiniai yra švelniai ir lėtai suspaudžiami. Suspaudimo metu pasišalina susikaupusios atliekos. Atleidus gyvybiškai svarbios maisto medžiagos ir energija patenka į kiekvieną ląstelę. Giliai kvėpuojant asanoje į ląsteles patenka daugiau deguonies. Asanos taip pat masažuoja vidaus organus ir stimuliuoja virškinamojo trakto raumenis, pagerindamos peristaltiką.

Nesveiki gyvenimo įpročiai žaloja mūsų kūną. Sutrikus kraujotakai inkstai ir kepenys negali efektyviai pašalinti toksinų, todėl jie kaupiasi audiniuose ir juos užteršia.
Jogos mokymuose sakoma, kad žmogus atėjęs į šį pasaulį gauna tam tikrą įkvėpimų ir iškvėpimų skaičių ir kai juos išnaudoja ateina fizinio kūno mirtis. Tai labai lengva pagrįsti moksliškai. Žmogus būdamas ramus ramiai tolygiai kvėpuoja. Supykus, susierzinus keičiasi organizmo psichologinė ir fiziologinė būsena – kvėpavimas tampa tankesnis, padažnėja širdies ritmas, padidėja kraujo spaudimas, padaugėja adrenalino ir noradrenalino.
Plaučiai yra vartai deguoniui. Sveiki ir elastingi plaučiai įkvėpus pilnai išsiplečia, išplėsdami ir mažiausius plaučių maišelius – alveoles. Jogos asanos ir pilnas kvėpavimas padidina gyvybinę plaučių talpą.

Raumenys. Pats nuostabiausias pusiausvyros pavyzdys – stovėjimas ant dviejų kojų.
Stresas sukelia nuolatinę raumenų įtampą, kuri apsunkina kiekvieną judesį. Atpalaiduojantys jogos pratimai pašalina šią įtampą, atstato judesių laisvumą. Senstant sumažėja sąnarių ir raumenis jungiančių raiščių, sausgyslių tonusas bei elastingumas. Staigūs judesiai gali pažeisti juos. Asanų metu raumenis ir raiščiai tempiami iš lėto, švelniai. Lėtas judesys ir gilus kvėpavimas pagerina raumens aprūpinimą deguonimi ir apsaugo nuo pieno rūgšties susikaupimo ląstelėse. Raumenų darbas suaktyvina vidaus organų kraujotaką, iš audinių greičiau grąžinamas veninis kraujas. Joga palaiko jaunatvišką raumenų tonusą, elastingumą ir harmoniją. Raumenų tonusas ir elastingumas padeda išlaikyti kūno jaunystę.

Griaučiai. Raiščiai. Sanariai. Asanos išmankština visus kūno sąnarius, išlaisvina juos, sumažina apsauginių kremzlių transformaciją ir atstato taisyklingą kaulų padėtį.
Naujagimio kūnas juda visomis kryptimis. Augant organizmui kūno lankstumas prarandamas. Daugelio žmonių kūno judesius apriboja raiščių sutrumpėjimas. Jogos pratimai padeda išvengti tokio raiščių tamprumo sutrikimo ir išlaikyti lankstumą net iki aštuonesdešimties metų. Su amžiumi sustingsta ir žmogaus nugara. Perdėtą raiščių standumą gali sukelti įvairios priežastys, ypač – ydinga laikysena ir sutrikusi kūno pusiausyra.
Tam, kad išsitemptų nugaros raiščiai ir atsistatytų jų tamprumas, reikia koreguoti galvos ir pečių laikyseną, didinti stuburo lankstumą. Visa tai galima pasiekti praktikuojant jogos asanas.
Jogai ypač daug dėmesio skiria stuburo bei jo raiščių mankštinimui. Stuburas atlieka svarbią funkciją, apsaugodamas stuburo smegenis ir nervų šakneles nuo suspaudimo. Asanos padeda išlaikyti teisingus stuburo linkius ištempdamos raiščius ir pagerinančios stuburo lankstumą.

Kraujotaka. Kraujotaka yra pagrindinė transporto sistema pernešanti raudonuosius kraujo kūnelius, pristatančius deguonį, maistingąsias bei chemines medžiagas į audinius ir pašalinančius anglies dvideginį. Efektyvią kraujotaką užtikrina sveika širdis ir elastingos, neužsikimšusios kraujagyslės. Kraujo apytaką gerina visos asanos ypač padėtys aukštyn kojom.
Ilgai būnant vienoje padėtyje (sėdint ar stovint) padidėja spaudimas venų vožtuvams. Nuolatinis spaudimas sudaro sąlygas atsirasti venų mazgams. Kūno apvertimas aukštyn kojom pakeičia traukos jėgos poveikį, leidžia pailsėti venų vožtuvams ir sienelėms. Kraujas savaime plūsta žemyn.
Jogos pratimai pagerina kraujotaką neapkraudami širdies ir padeda arterijų sienelėms išlikti elastingoms. Daugiau...